November vége van, itt az ideje elkezdeni azon gondolkodni, hogy milyen év végi ajándékkal lepjük meg cégünk ügyfeleit, partnereit és persze a munkatársakat.
Egy korábbi felmérés szerint a KKV-k nagy része százezer forint alatti összeget költ el ilyen célra. E szűkös keretből is nagyszerű dolgokat hozhatunk ki, ha megspékeljük néhány kreatív ötlettel. Tartsuk szem előtt azt a mondás, miszerint néha a kevesebb több, és kerüljük a gagyit.
A cég reklámajándékai, melyeket konferenciák és egyéb rendezvények alkalmával szokás osztani, ilyenkor nem megfelelőek. Én magam is osztom a marketing szakembereknek azt a nézetét, hogy a partnereknek, kollegáknak szánt üzleti ajándékra ne tegyük rá a lógónkat, mert az olyan, mintha a megajándékozottat reklámhordozónak tekintenénk. Helyette inkább csatoljunk egy a cég brandjét tükröző kísérő kártyát, és írjunk rá néhány személyhez szóló gondolatat, utaljunk a közös munkára és sikerekre. Ettől a jókívánságunk hiteles lesz, és azt az üzenetet közvetíti, hogy akihez szól, az fontos nekünk, és a jövőben is számítunk rá.
Az új trend
Új trend a jótékony célú ajándékozás. Hogy hogy néz ez ki? A cég az erre a célra szánt összeget felajánlja valamilyen jótékony célra és a megajándékozni szándékozott ügyfeleknek, partnereknek egy Jótékonysági Oklevelet állít ki és ad át. Ennek szellemében ajándékozott tavaly a Kékkúti Ásványvíz Zrt.
Amivel mi készülünk
Mivel mi az online szolgáltatásokban vagyunk otthon, mi egy a gamifikáció ihlette, interaktív képeslapot készítettünk, melyet szándékaink szerint a jövő hónap közepén fogunk kiküldeni az ügyfeleinknek, így remélhetőleg azokhoz is eljut, akik a karácsony hetében már szabadságon lesznek.
Befejezésképpen még egy hasznos gondolat. Az év végi rohanás közepette se feledkezzünk meg köszönetünk nyilvánítani azoknak, akik gondoltak ránk és igyekeztek így vagy úgy jó kívánságaikat kifejezni nekünk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.