szemléletváltás, innováció, ötletmorzsák a sikerhez

2015. december 20. 19:02 - cur non

Ünnepi fejtörő

Közeleg az év vége, és lassan belopódzik az ünnepi hangulat még a legnyüzsgőbb irodákba is. Ez alkalommal nem fogok mélyen szántó gondolatokat megosztani a bejegyzésemben. A célom csupán annyi, hogy segítsek az ünnepi ráhangolódásban.

Mivel mi az online szolgáltatásokban vagyunk otthon, ezért egy interaktív képeslapot készítettünk partnereink köszöntésére, melyet most ezen a fórumon mindenkivel megosztok.

A feladat csupán egy háromjegyű kód kitalálása.

A cél, hogy a játékos a helyes számokat az elvárt sorrendben adja meg. A feladvány megoldását hasznos információkkal segítjük.

A játék indításához, kérem kattintson ide: Fejtörő

Kellemes karácsonyi készülődést mindenkinek!

 

Szólj hozzá!
2015. december 03. 16:13 - cur non

Egyszerűsítés

„A japánok úgy tartják, hogy az egyszerűség csak kemény munkával érhető el. Bonyolultnak lenni sokkal könnyebb.”

Carlos Ghosn, a Renault–Nissan vezérigazgatója

A vállalkozások egy része úgy próbálja a piaci tortát újra osztani, hogy termékeihez, szolgáltatásaihoz újabb és újabb funkciókat fűz és ezzel szélesíti a palettáját. Egy közelmúltban végzett kutatás szerint, a német piacon elérhető kávék és teák száma 25%-kal, a higiéniai és babaápolási cikkek pedig 30%-kal bővültek egy évtized alatt. A fogyasztók számára a kínálat sokszor már átláthatatlan.

A túlbonyolított termékek és szolgáltatások feleslegesen drágábbak, helyes használatuknak, igénybevételüknek a betanulása hosszabb időt vesz igénybe és nagyobb a meghibásodásuk esélye.

Akkor mégis miért bonyolítják az életünket ezek a termékek, szolgáltatások és működések?

Talán sok döntéshozó attól fél, hogy egyszerű árút előállítani, egyszerűen működni más is tud.

Pedig az egyszerűsítés legyen szó termékről, szolgáltatásról, szervezeti felépítésről és működésről csak kemény és következetes munkával érhető el.

Csak alapos végiggondolást követően érdemes belevágni.

Az egyszerűsítés során kompromisszumokat kell kötni, és le kell mondani azokról a funkciókról, amelyek aránytalanul bonyolítják a használatot vagy a működést.

Az egyszerűsítésre öt alapelve

 

  • Átalakítás
  • Kihagyás
  • Hozzáadás (de csak ha egyszerűsíti a terméket, a szolgáltatást vagy a működést)
  • Helyettesítés
  • Érzékelés (Az egyszerűbb és könnyebb használat során rövidebbnek érezzük azt az időt, amit a használatra fordítunk.)

Akinek sikerült felkelteni az érdeklődését a téma iránt, annak ajánlom Jiri Scherer – Michael Hartschen – Chris Brügger: Egyszerűség című könyvét.

A szervezeti működést egy jól megválasztott ügyviteli szoftver jelentősen hatékonyabbá  és átláthatóbbá teheti.

Egy korábbi bejegyzésben már írtam az online számlázás előnyeiről, melyre most az egyszerűsítés kapcsán ismét felhívom a figyelmet.

Az online számlarendszerek lehetővé teszik, hogy nyomtatás, borítékolás és postázás nélkül eljuttassuk számláinkat a vevőinkhez. Ez nem csak a vállalkozás költségeit, de a működtetése okozta környezetterhelést is csökkenti. Az internet hozzáférés és a felhőalapú szolgáltatások révén Ön bármikor, bárhonnan kiállíthatja számláját. Csak be kell lépnie az online fiókjába, és az adatok rögzítése után egy gombnyomásra kézbesítésre kerül a számla a vevőjének az email címére. Az elkészült számlákat Ön is és az ügyfele is korlátlanul elérhetik, mert a bizonylatok hiteles tárolása is biztosított.

Bővebben: Zöld számla

„A tökéletességet nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzáadni, hanem amikor már nincs mit elvenni.”

Antoine de Saint-Exupéry

Szólj hozzá!
2015. november 25. 11:19 - cur non

Üzleti ajándékozás

November vége van, itt az ideje elkezdeni azon gondolkodni, hogy milyen év végi ajándékkal lepjük meg cégünk ügyfeleit, partnereit és persze a munkatársakat.

Egy korábbi felmérés szerint a KKV-k nagy része százezer forint alatti összeget költ el ilyen célra. E szűkös keretből is nagyszerű dolgokat hozhatunk ki, ha megspékeljük néhány kreatív ötlettel. Tartsuk szem előtt azt a mondás, miszerint néha a kevesebb több, és kerüljük a gagyit.

A cég reklámajándékai, melyeket konferenciák és egyéb rendezvények alkalmával szokás osztani, ilyenkor nem megfelelőek. Én magam is osztom a marketing szakembereknek azt a nézetét, hogy a partnereknek, kollegáknak szánt üzleti ajándékra ne tegyük rá a lógónkat, mert az olyan, mintha a megajándékozottat reklámhordozónak tekintenénk. Helyette inkább csatoljunk egy a cég brandjét tükröző kísérő kártyát, és írjunk rá néhány személyhez szóló gondolatat, utaljunk a közös munkára és sikerekre. Ettől a jókívánságunk hiteles lesz, és azt az üzenetet közvetíti, hogy akihez szól, az fontos nekünk, és a jövőben is számítunk rá.

Az új trend

Új trend a jótékony célú ajándékozás. Hogy hogy néz ez ki? A cég az erre a célra szánt összeget felajánlja valamilyen jótékony célra és a megajándékozni szándékozott ügyfeleknek, partnereknek egy Jótékonysági Oklevelet állít ki és ad át. Ennek szellemében ajándékozott tavaly a Kékkúti Ásványvíz Zrt.

Amivel mi készülünk

Mivel mi az online szolgáltatásokban vagyunk otthon, mi egy a gamifikáció ihlette, interaktív képeslapot készítettünk, melyet szándékaink szerint a jövő hónap közepén fogunk kiküldeni az ügyfeleinknek, így remélhetőleg azokhoz is eljut, akik a karácsony hetében már szabadságon lesznek.

Befejezésképpen még egy hasznos gondolat. Az év végi rohanás közepette se feledkezzünk meg köszönetünk nyilvánítani azoknak, akik gondoltak ránk és igyekeztek így vagy úgy jó kívánságaikat kifejezni nekünk.

Szólj hozzá!
2015. november 20. 08:49 - cur non

Lehetőségeink kiszélesítése

Új megoldások az ügyfélkapcsolatok támogatására

Előfordult-e már veled is, hogy egy email-t késve, vagy egyáltalán nem válaszoltál meg? Hogy megígérted valakinek, hogy majd utána nézel és visszahívod, de elfelejtetted? Lehet, hogy ezzel egy ügyfelet el is veszítettél? Tedd a szívedre a kezed és úgy válaszolj!

Az ügyfelek megszerzésén túl a megtartásukra is oda kell figyelni

 

Sajnos amikor nagy a hajtás vagy csak egyszerűen fáradtabb az ember, előfordul, hogy egy-egy dolog elfelejtődik.

Ezek általában apróságok. De mint tudjuk, az ördög a részletekben rejlik. Kútba eshet egy új üzlet, ha nem válaszolunk időben egy kérdésre, ha határidőn túl továbbítunk egy dokumentumot.   Elveszíthetünk egy ügyfelet, ha panaszát nem megfelelően kezeljük, ha késve, vagy egyáltalán nem kapja meg a kért információt vagy segítséget.

Mit tegyünk, hogy ezeket a hibákat megelőzzük?

Ellenőrzött kommunikáció      

 

Ma már remek ügyviteli szoftverek állnak rendelkezésre a piacon, melyek igénybevételével, kisebb humán erőforrás mellett is magasabb színvonalon tudjuk kezelni a cég partnerkapcsolatait és ezzel javítjuk a cég megítélését.

Ezek a szoftverek minden beérkező megkeresést iktatószámmal látnak el. A megkeresések tárgyuk, feladójuk szerint csoportosíthatók, ügyintézőhöz rendelhetők és a későbbiekben a hozzájuk rendelt státusz információ alapján nyomon követhető az állapotuk. A vállalkozás által vállalt SLA (Service Level  Agreement) irányelveknek megfelelően figyelmeztet a rendszer, ha egy megkereséssel kicsúszunk a válaszadási határidőből.

Az ilyen rendszerek alkalmasak az egyéni teljesítmények mérésére, és lehetőséget adnak a hibák folyamatos javítására.

Van olyan rendszer, amit vállalkozás akár testre is szabhat és beépíthet a saját weboldalába.

Íme egy példa: nyugtalotto

Ami már csak hab a tortán, hogy az ilyen rendszerek a leggyakoribb kérdésekből képesek egy olyan tudásbázist építeni, ami helyettünk választ ad az ügyfelek számos kérdésére.

Most sokan azt gondolhatják, hogy egy ilyen szoftvert csak nagy cégek engedhetnek meg maguknak. Nekik azt kell mondanom, hogy tévednek. Vannak nagyon jó, havidíjas konstrukcióban elérhető rendszerek, melyek egy kis vagy közepes vállalkozás számára is lehetővé teszik, hogy ne legyen több elveszett vagy megválaszolatlan megkeresésük.

Szólj hozzá!
2015. november 12. 20:12 - cur non

Ne öntsük ki a fürdővízzel a gyereket is!

Ez a blog arra bátorít, hogy a fejlődés érdekében merjük a régit újra cserélni. Néha azonban éppen az jelenti a szemléletváltást, hogy felismerjük az előttünk járók alkotásainak nagyszerűségét és fontossá váljon számunkra az értékek átmentése.

Évtizedeken keresztül szolgált ez az 1913-ban készült patikai szekrény egy vidéki garázsban szerszámok tárolására, miután a fejlődés jegyében egy modernebb darabra cserélték. Mielőtt az enyészet végképp átvette volna felette a hatalmat, találtam rá. Átéreztem a mögötte álló időt, láttam rajta a régi mesteremberek kéznyomát, értékesnek találtam a bútor egyediségét, és elhatároztam, hogy felújíttatom, hogy még annyi időt szolgálhasson, mint amennyit már maga mögött tudhat. A Stylfa Bt néhány hetes munkájának eredményeképpen a bútor már csaknem kész, már csak a művet megkoronázó kőlapot kell megtalálnunk hozzá.

Úgy gondolom, hogy ez a szemlélet a szervezési és szervezeti folyamatok korszerűsítésére is átültethető.  Ha hatékonyabb működésre vágyunk, vizsgáljuk meg aprólékos és gondos odafigyeléssel a jelenlegi rendszereinket és folyamatainkat, majd keressük meg azokat a részeket, amelyek korszerűsítéssel értékesebbé tehetők és különítsük el őket azoktól, amelyek cseréje elkerülhetetlen. Kérjük ki a kollegák véleményét és konzultáljunk külső szakértővel, ha szükségét érezzük!

A szervezeti innovációról bővebben a 2015.09.21-i bejegyzésben olvashatnak:

Érdemes vizipisztollyal erdőtüzet oltani?

Néha kisebb változtatásokkal nagyobb eredményeket érhetünk el, mintha a teljes rendszerünket és valamennyi ráépülő folyamatunkat lecserélnénk.

Szólj hozzá!
2015. november 10. 07:11 - cur non

Az adat, mint érték

Mikor, mire érdemes akciót hirdetni? Mi mellé mit érdemes ajánlani?

Választ az adatbányászoktól kaphatunk.

A vásárlásokhoz kapcsolódó online szolgáltatásokkal különböző helyeken egyre több és több adat keletkezik, amit ha okosan használunk fel, jelentős versenyelőnyre tehetünk szert a piacon.

Mire is gondolok?

Az elektronikus kereskedelemben az üzemeltető részletes információkra teszt szert az ügyfeleiről. Lehetnek ezek jövedelmi adatok, demográfiai adatok, információk a fizetési szokásokra vagy érdeklődési körre vonatkozóan. Valamint ismeri a korábban nála vásárolt termékek körét. Ezeknek az adatoknak az elemzésével egyénre szabott ajánlatokat adhat nekik.

Lássuk be, sokkal nehezebb egy vevőt megszerezni, mint újabb vásárlásra ösztönözni egy már meglévő ügyfelet! Ezt teszi az Amazon. Elemzi a rendelkezésére álló adatokat, modelleket állít fel és ajánlatokat dolgoz ki.

De nem csak webáruházak kezelnek a vásárlásokhoz kapcsolódó adatokat. Adat szerzési céllal működnek a törzsvásárlói programok és a pontgyűjtő akciók is.

Barion Payment Zrt által fejlesztett és engedélyeztetett e-pénz rendszerre alapozva a cég most egy olyan marketing rendszer kialakításán dolgozik, amely a vásárlásokról gyűjtött adatokat elemzi, és ezzel lehetővé teszi a legkisebb partnerei számára is, hogy egyedi ajánlatokkal szólítsa meg vásárlóit. Az üzletektől kapott kedvezményt a Barion megosztja a fogyasztókkal. Így mindenki haszonra tesz szert, ami várhatóan a barion használatára és elfogadására is ösztönzőleg hat majd.

Érdemes végig gondolni, hogy mi vajon milyen információkról rendelkezünk ügyfeleinkről, és hogy azokat miként hasznosíthatnánk az eladásai folyamatainkban. Az adat érték. Ha jól bánunk vele, nekünk dolgozik.

Szólj hozzá!
2015. október 21. 12:50 - cur non

Üzletelj a neten!

Elektronikus szerződéskötés

Napjainkban jelentős azon hazai kis- és középvállalkozások száma, akik online felületeken értékesítenek. Gondoljunk csak a webshopokra! Az e-kereskedelem volumene csaknem kétszer gyorsabban bővül, mint a hagyományos kiskereskedelemé.

Az elektronikus szerződéskötés azonban sokkal szélesebb körben lenne alkalmazható, mint a webáruházas vásárlás. Ha felismerjük a szabályozás nyújtotta lehetőségeket, és azok alapján újragondoljuk a vállalkozásunknál működő üzletkötési folyamatot, jelentősen javíthatunk a hatékonyságon. Kisebb ráfordítás mellett több szerződést köthetünk, és még a vevőink is örülni fognak az egyszerűbb és tisztább folyamatoknak.

Ha az online szerződést összekapcsoljuk az elektronikus számlázással, akkor nem kell polcokat telepakolnunk az ügyletek dokumentumaival. A digitálisan eltárolt adatok közt gyorsan, akár egyszerre több helyről kereshetünk.

Az elektronikus kommunikáció növekvő jelentőségére reflektálva az új Ptk. összhangban az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény előírásaival a szerződéskötés egyik különös eseteként tartalmazza az elektronikus úton történő szerződéskötés különös szabályait.

Milyen plusz feltételeket szab a jogszabály, ha a szerződés távollévők között jön létre?

 

Tájékoztatni kell a partnert

  • a szerződéskötés technikai menetéről,
  • arról, hogy a szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül-e*,
  • a szerződés nyelvéről,
  • azokról az eszközökről,amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően biztosítják.

* Az új Ptk. szerint írásba foglaltnak kell tekinteni a jognyilatkozatot, ha

  • annak közlésére,
  • a benne foglalt tartalom változatlan visszaidézésére,
  • továbbá a nyilatkozattevő személyének és a nyilatkozattétel időpontjának azonosítására alkalmas.

Az ügyfél számára hozzáférhetővé (letölthetővé) kell tenni a szerződési feltételeket, és a megrendelést elektronikus úton haladéktalanul vissza kell igazolni. Ennek konkrét megvalósítási módja lehet visszaigazoló email, vagy a honlapon megjelenő üzenet. Amennyiben e visszaigazolásra 48 órán belül nem kerül sor, úgy a jogügylet nem jön létre.

Tegyük fel, hogy Ön egy szolgáltatások nyújtásával foglalkozó cég vezetője, aki a magas látogatottságú weboldalán szeretne reklámfelületeket értékesíteni. Mit tenne?

  1. Kiadja a feladatot saját üzletkötőjének, aki megkeresi a potenciális üzletfeleket és megköti velük a szerződéseket.
  2. Megbíz egy erre szakosodott sales house-t, aki jutalék ellenében hoz hirdetőket.
  3. Fejlesztett egy olyan felületet, melyen keresztül online működtethető a szerződés kötés, vagy egy webáruházat nyit, ahol a reklámfelületek, mint árucikkek lesznek megvásárolhatók, és ehhez kapcsolódóan egy marketing kampányt indít a potenciális ügyfelek irányába.

Szólj hozzá!
2015. október 16. 06:46 - cur non

Fizess barionnal!

Fizess a mobiloddal!

Mi a Barion? Egy digitális fizetőeszköz. Valódi pénz. Ám használata során nincs számlavezetési díj , nincs kártyadíj és nincs tranzakciós díj. A Barionnal való fizetést az okostelefonodról indítod.

A barion számládra a tehetsz fel készpénzt, feltöltheted bankkártyával, vagy hagyományos bankszámláról való utalással.

A fejlesztő és üzemeletető Barion Payment Zrt-nek három évig tartott megszerezni a Magyar Nemzeti Bank engedélyét az e-pénz kibocsájtásához. A NAV jóváhagyásával ma már több ezer pénztárgépbe is integrálásra került a rendszer.

A Barion elfogadóhelyek egy apró kütyüvel rendelkeznek, amit Barion ID-nek hívunk. A Barion ID nem más, mint egy Bluetooth 4.0-ás sugárzó. A fizetés nem a Bluetooth 4.0 kapcsolaton keresztül megy, az csak azonosító jelet sugároz. A tranzakció minden alkalommal a mobilod és a Barion Payment Zrt. szervere között, banki titkosítással (SSL, https://) megy végbe.

Az elfogadóhelyek száma egyre bővül. Található köztük webáruház, étterem, szórakozó hely és sport bolt is. Használata jelenleg a mobil parkolás területén a legnépszerűbb.

Parkolás Barionnal

A barion parkolás az NMFSZ (Nemzeti Mobilfizetési Zrt.)  központosított mobil értékesítésű szolgáltatásán alapul. A rendszer SMS helyett internetes kommunikációval működik, így a fizetéshez csupán okostelefonra és internet kapcsolatra van szükség.  

A parkolás díján kívül csak 50 Ft kényelmi díjat számol fel a rendszer. A leállítást követően lehetőség van ÁFÁ-s számlát is kérni, melyet az elektronikus számlázás szabályainak megfelelő e-számla formájában, e-mailben küldenek meg, azonnal. A számlázási adatokat az alkalmazás megjegyzi, de azok bármikor módosíthatók.

A bariont szeretnék az EU innovatív fizető eszközévé tenni, majd pedig az USA-ban is bevezetni.

forrás: https://www.barion.com/

Szólj hozzá!
2015. október 05. 08:18 - cur non

Zöld számla

ami mindenkinek jó, de leginkább az unokáink örülnek majd neki

Sokat halljuk napjainkban, de talán még sem eleget, hogy környezettudatosabban kell élnünk, csak így őrizhetjük meg a bolygót unokáinknak. Egy olyan szolgáltatásra szeretném felhívni a figyelmet, mellyel mindenki zöldebbé teheti vállalkozását.

Ez a szolgáltatás ma még inkább aktuális, mivel megváltoztak a számlázó programokra vonatkozó előírások. A korábbiakhoz képest új előírás, hogy 2016. január 1-től minden számlázó programnak rendelkeznie kell egy önálló, de a programba beépített, „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióval.

Ha az Ön szoftvere nem felel meg az új előírásoknak, vagy sokba kerülne a frissítése váltson online számlázásra! A szolgáltatás igénybevételéhez nem kell új szoftverekbe beruházni és bárki igénybe veheti.

Amikor a számla nem a postaládába, hanem az email fiókba érkezik

Az online számlarendszerek lehetővé teszik, hogy nyomtatás, borítékolás és postázás nélkül eljuttassuk számláinkat a vevőinkhez. Ez nem csak a vállalkozás költségeit, de a működtetése okozta környezetterhelést is csökkenti.

Az internet hozzáférés és a felhőalapú szolgáltatások révén Ön bármikor, bárhonnan kiállíthatja számláját. Csak be kell lépnie a szolgáltató által biztosított online fiókjába, és az adatok rögzítése után egy gombnyomásra kézbesítésre kerül a számla a vevőjének az email címére. Az elkészült számlákat Ön is és az ügyfele is korlátlanul elérhetik, mert a bizonylatok hiteles tárolása is biztosított.

Az EPeR online számlázó rendszer a fent leírt szolgáltatások mellett lehetővé teszi, hogy a kibocsájtó folyamatosan figyelemmel kísérje a számlája útját. Látja, ha a vevő megnyitotta az email fiókjából a bizonylatot. Az oda-vissza kommunikációnak köszönhetően a vevő e rendszeren belül visszajelezhet a számla befogadásáról, vagy az indokai megadása mellett visszautasíthatja azt. A számlareklamációk hosszas telefonálgatások és levelezések nélkül is hatékonyan kezelhetők.

Az utóbbi években egyre hangsúlyosabbá vált az egészségügyi szolgáltatások igénybevétele terén az öngondoskodás. Ezt felismerve az EPeR online számlázó rendszerben külön modul került kialakításra az egészségügyhöz kapcsolódó intézmények és vállalkozások számára, így az egészségpénztárakkal online bonyolíthatják az elszámolásaikat.

Tanuljon a multiktól!

A „zöld” számlát is lehet, de nem szükséges kinyomtatni. Valamennyi hatályos jogszabályi előírásnak megfelel. A rendszerhez bárki csatlakozhat. Az online számlázás nyújtotta előnyöket ma már nem csak a multinacionális nagyvállalatok, hanem a kis- és középvállalkozások, vagy akár egyéni vállalkozók is kihasználhatják. Legyen Ön a következő, aki él ezzel a lehetőséggel! Ahogy az a blog leírásban szerepel: A „Jó lenne, de….” kezdetű mondatait cserélje le! Legyen a mottója a „Miért ne?”! Vagy ahogy a latinban mondják: Cur non?

Szólj hozzá!
2015. október 02. 16:01 - cur non

Információ technológiai forradalom

A XVIII. században a gőzgép hajtotta a világot, ma az IT ipar fejlődése

Az információs technológiák fejlődése radikálisan alakítja át a világunkat. Megváltoztatják a munkakörülményeket, új munkaköröket teremtenek, új szemléletet kényszerítenek ki és új üzleti struktúrák alakulnak ki a hatásukra. Napjainkban az egyetlen állandó dolog az életünkben a változás.

Változó munkakörülmények

Az internet és az egyre terjedő felhő alapú szolgáltatások egyre több munkakörben teszik lehetővé, hogy a munkavállaló otthonról vagy akár egy kávézóból dolgozzon. Sok esetben nem a munkahelyen eltöltött órák száma a fontos, hanem, hogy a feladatokat határidőre és magas színvonalon végezze el. Ez lehetőséget teremt rá, hogy a munkát a magánéletünkbe integráljuk, és ne kelljen egyiket a másik rovására feláldoznunk bizonyos élethelyzetekben.

Új szemlélet és üzleti struktúra

A nagyvállalatok hatékonyabb működtetése kapcsán egyre fontosabbá válik a teljesítmények mérésére alkalmas módszerek megalkotása, a teljesítményeket valós időben mérő szoftveres megoldások bevezetése, valamint az outsourcing szolgáltatások felkutatása, melyek a rugalmas működésre képes mikrovállalkozásokat hálózatba szervezik.

Új munkakörök

A világot átformáló innováció újabb és újabb munkaköröket teremt valamennyi szektorban. Egyre szélesebb körben alkalmaznak szenzorfigyelő rendszereket. Szenzorokkal figyelik a mezőgazdaságban a talaj nedvességtartalmát és a városokban a levegő szennyezettségét. Ezek a technológiák egyre nagyobb mennyiségű adatot generálnak. Ezeknek az elemzéséhez speciális ismeretekkel rendelkező big data szakértők szükségesek. A vezető nélküli autókkal együtt hamarosan megjelennek majd az intelligens úttervezők, az alternatív energiaforrások terjedő igénybevételével pedig külön szakma lesz majd a megújulóenergia mérnök.

Azzal együtt, hogy egyre több szakmában egyre nagyobb teret nyer az információs technológia, fel kell készülnünk rá, hogy bizonyos munkahelyek meg fognak szűnni és az új állásokhoz magasabb szintű képzettségre lesz szükség.

Hogyan alkalmazkodjunk az egyre gyorsuló mértékben változó világunkhoz?

Először is fogadjuk el, hogy az iskolapadban megszerzett tudásunk egyre rövidebb idő alatt avul el, vagyis az új ismeretek és készségek elsajátítása egy folyamatos feladat. Ebben a munkában a maradandó értékek azok, amelyekre leginkább támaszkodhatunk. Ilyenek az alkalmazkodási képesség, az alapműveltség, a komplex gondolkodásmód és az idegen nyelvek ismerete. Legyünk proaktívak! Gondolkodjunk előre és cselekedjünk időben! Rövidítsük le a „miért nem”-et „miért ne”-re! Vagy ahogy a latinban mondják: Cur non?

Címkék: IT forradalom
Szólj hozzá!
szemléletváltás, innováció, ötletmorzsák a sikerhez