szemléletváltás, innováció, ötletmorzsák a sikerhez

2015. november 10. 07:11 - cur non

Az adat, mint érték

Mikor, mire érdemes akciót hirdetni? Mi mellé mit érdemes ajánlani?

Választ az adatbányászoktól kaphatunk.

A vásárlásokhoz kapcsolódó online szolgáltatásokkal különböző helyeken egyre több és több adat keletkezik, amit ha okosan használunk fel, jelentős versenyelőnyre tehetünk szert a piacon.

Mire is gondolok?

Az elektronikus kereskedelemben az üzemeltető részletes információkra teszt szert az ügyfeleiről. Lehetnek ezek jövedelmi adatok, demográfiai adatok, információk a fizetési szokásokra vagy érdeklődési körre vonatkozóan. Valamint ismeri a korábban nála vásárolt termékek körét. Ezeknek az adatoknak az elemzésével egyénre szabott ajánlatokat adhat nekik.

Lássuk be, sokkal nehezebb egy vevőt megszerezni, mint újabb vásárlásra ösztönözni egy már meglévő ügyfelet! Ezt teszi az Amazon. Elemzi a rendelkezésére álló adatokat, modelleket állít fel és ajánlatokat dolgoz ki.

De nem csak webáruházak kezelnek a vásárlásokhoz kapcsolódó adatokat. Adat szerzési céllal működnek a törzsvásárlói programok és a pontgyűjtő akciók is.

Barion Payment Zrt által fejlesztett és engedélyeztetett e-pénz rendszerre alapozva a cég most egy olyan marketing rendszer kialakításán dolgozik, amely a vásárlásokról gyűjtött adatokat elemzi, és ezzel lehetővé teszi a legkisebb partnerei számára is, hogy egyedi ajánlatokkal szólítsa meg vásárlóit. Az üzletektől kapott kedvezményt a Barion megosztja a fogyasztókkal. Így mindenki haszonra tesz szert, ami várhatóan a barion használatára és elfogadására is ösztönzőleg hat majd.

Érdemes végig gondolni, hogy mi vajon milyen információkról rendelkezünk ügyfeleinkről, és hogy azokat miként hasznosíthatnánk az eladásai folyamatainkban. Az adat érték. Ha jól bánunk vele, nekünk dolgozik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://curnon.blog.hu/api/trackback/id/tr338042968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
szemléletváltás, innováció, ötletmorzsák a sikerhez